16 Eylül 2013 Pazartesi

Erasmus Dil Sınavı ve Mülakat ve tabii kişisel tüyolarım...

Öncelikle Merhaba Sayın Takipçilerim,

Erasmus başvurusu yaptık Ganomuz falan sıkıntı yok geldik en can alıcı noktaya..
Şahsen benim ingilizcem orta seviyelerdedir ben bile bir ay araştırdım abi nasıl bi sınav diye.Bilmek insanı daha çok korkutur derler evet aynen öle.Sonra baktım Bloglara,Erasmus Sayfalarına biraz bilgi edindim açıkcası çok teşekkür ederim hazır yeri gelmişkende bende vereyim sizde bakın şu adrese kısaca ;Faydalı bi adress: Örnek Dil Sınavı Üniversitelere Göre....Sonra Sınavın hangi tarihte olacağı açıklanır ve o gün gelmesin diye dua edersiniz.Ama Gün çabuk gelir:))

Girdim sınava şöle bi baktım 5 bölüm 4 tane A4 kağıdı sınav abi boku yedik yani resmen...
Sonra ilk bölümde Grammer sonra okuma paragrafı sonra 3 seçenekli bir boşluk doldurma sonra fotoğraflarla yani reklam ilanları ile başka bir cümleleri eşleme var en son da sizden 300 kelimelik bir kıyas sorusu istiyor paragraf yaz diyor 5 tane başlık vermiş işte benim yazdığım ve hatırladım Büyük şehirle küçük şehiri kıyaslayın diyor hangisini daha çok seviyorsunuz falan.Bizimki diğer örneklere göre çok farklı olmakla beraber biraz daha kolaydı abiii zaten adamlar siz gidin diye her kolaylığı yapıyorlar çokta korkmayın biraz ingilizce varsa ve sizin becerebileceğinizi anlarlarsa her şekilde yardımcı olurlar:)Anladınız siz onu!

Sınavdan çıktım 97 falan bekliyorum ama bir türlü ay geçti açıklanmıyor ha bu arada Mülakat sınavına da tek tek alıp bi masaya oturup bi kart şeç diyorlar kartın numarasını söleyip ne yazdığını okuyup sonra o kart ve genel bilgiler kimsin nesin neden gideceksin erasmusa kendine güveniyor musun, becerir misin falan sorup gidiyorsun 4 dakika falan sürüyor mulakat.Turizmde çalışan biri olarak az biraz pratik varsa hiç korkmayın derim ben şahsen...

Neyse 97 beklerken bi bakmışım 63 nasıl olur dedim oluyor abi kötü yaptığımdan da değil boşver gidiyorsan sorgulama(Anladık biz onu)Bu arada Mülakattan 95 vermişler neyden 5 puan kırdınız demeyin gidiyor musunuz Evet gerisi fat fıt.

Sınav da da heryıl aynı şeyleri sorduklarından soruları ve cevapları vermiyorlar buda size bi tüyo olsun seneye gidecekseniz sınavdan sonra hemen birilerini bulup sorun...

Daha çok ayrıntı isteyen mail atsın gençler her konuda yardımcı olurum:)))

ciplakgokhan@gmail.com

3 yorum:

  1. Sözlü sınavda 6 ay sonra nerde görüyorsun kendini sorusuna ne cevap verilir, ne diyosun ? ben pek bişey gelmiyor aklıma..

    YanıtlaSil
  2. 6 ay sonra büyük ihtimalle bu sınavı gecmiş ve kendimi erasmusla avrupada geziyor olarak görüyorum ayrıca eklemek istedigim benim için gelecek bir yılın avrupada geçirilmesi hem benim kendime hemde iş yaşantıma büyük katkıları olacak.Bir çok arkadas edinmiş bir çok ülke gezmiş olacagım ve en önemliside başka bir kültürde 1 yıl yada 6 ay yaşamanın verdiği tecrübeyi edineceğim:)) benimde aklıma bunlar geldi ha şimdi ingilizcesi ne deme bana.

    YanıtlaSil
  3. 6 mounts later ı am sure that ı will pass this session and ı will be visiting all the europan countries and further more ı want to add if ı spent my 1 year in europa it will add more opportunities to myself and my business experiance.After my erasmus study ı will have lots of friends whole around the europa and the most important think is i will have a life experiance in europa.dont say me how can ı say in english just try grammer is not important the important think is what you desire and what you want.

    YanıtlaSil