7 Nisan 2014 Pazartesi

Polonya Torun gittim gezdim geldim!

Merhaba sayın okuyucular.

Erasmus a geldiğimin ilk ayında güneydeki Torun iline gittim.Gitme sebebim benim Polonya da ki okulumun bana Body olsun diye ayarladığı arkadaşım oralı idi onun evine ziyarete gittik 2 Türk bir Polonyalı aile ile 1 hafta sonu.

Biletleri 25 er zlotiye aldık git gel biz peşin verdik parayı 100 zloti çünkü bileti al falan hepsi zor iş bunlar dilinden bir şey anlaşılmıyor hazır yardımcıyı bulmuşken her şeyi at üzerine yapsın Türk taktiği:))

Neyse yolculuk ortalama 2 saat falan sürdü şimdi tam hatırlamıyorum ancak yolcuğa çıktığımız otobüs çok ilginç bir sistemle çalışıyor yani 45 kişilik eski bir otobüs neredeyse bu kemal sunal filmlerinde kullanılan otobüslerden bide bilet alırken önceden alıyorsun öyle Türkiye de ki gibi arayıp rezervasyon yaptırmak falan hikaye geçelim buraları .30 tane bileti falan önceden internetten yada gidip yazaneden alıyorsun 10 tane falan da o an otobüste satılması için şoföre bırakıyorlar onlar biraz daha pahalı herhalde bir bilgim yok.

Olayın acayip olan tarafı şu Türkiye de bileti alınca numara falan yazar insanlar numarasını takip eder bir yere oturur bayanın yanına bayan verilir arada muavin çay servisi yapar Video dan muavinin zevkine göre filmler izlenilir yada müzik çalar dı şimdi biraz değişti gerçi her otobüste kişisel ekranlar ve kulaklıklar var.Bak yine saptık konudan neyse ne diyorduk.Ha bu otobüste öyle bir şey yok koltuk numarası falan yok elinde bir tane fiş var parayı ödedim abiii  diyen .Otobüse bindik ama herkes bir yer kapmış bizde kaptık bir yer kim nasıl isterse öyle oturuyor.

Gel gelelim Toruna

Torun yaklaşık olarak 200 bin nüfuslu bir il tam bir orta çağ kenti ama çok hoş.
Nikolos koperkikusunda doğum yeri nereye gitseniz turizmle beraber bu isim ticaretten kasaba bakkala her yere vermişler.Gerçi adam yazık ne şekilde hayat yaşadı şimdi de meyvesini yiyorlar.Torun un içinden kocaman bir ırmak geçiyor ırmağın adı Vistula.Orta çağ kenti dedim ya Oldtown denilen eski şehir dünyanın en güzel 30 Gothik mimarı yapısı içerisindedir.Bu bilgileri daha önce almış olmama rağmen unuttum kusura bakmayın başka bir ingilizce kaynaktan alıntı yapıyorum.
İçeresinde bir de Dünyaca ünlü bir motor arenası var unutmadan ekleyelim muhteşem gösteriler düzenleniyor biz gittiğimizde kapalı sezondu ama internet ten videoları gösterdiler muhteşem şovlar yapıyorlar izleyeneler bir deneyim derim.

Sözün kısası birazdan bütün önemli bulduğum resimleri beğeniniz için eklemeden önce bu hafta sonu ziyaretimizde aile ile tamamen kaynaştık biz gittikten sonra anne ve baba Türkiye kitapları alıp okumaya başlamışlar çok konuda konuştuk din eğitim kültür aklınıza ne gelirse kimse kimseyi kırmadan ve önem vererek ülkemizi en güzel şekilde temsil ettik.Bizden sonra Türklere hayran hayran bakıyorlar artık yaza da kısmet olursa gelme planları var ama çok zor bir Polonya lı aile için Türkiye tatili.

Önemli bir kaç ayrıntı vermek istiyorum.Ailenin kız yeğenleri sevgili ile gelip kalıyor ara sıra üst katta iki yatak odası olan evde birini liseye giden kızının okul arkadaşına vermişler oda sevgilisi ile kalıyor istediğin zaman hiç sorun yok.3 kız anne baba iki Türk biz oturduk sabaha kadar votka içtik ve muhteşem sohbetler ettik ebeveynler ingilizce bilmiyordu ama sürekli kızları ile sorular ve cevaplar verdiler kesinlikle anlamaya çalıştılar.

Ha bide Pazar sabah ayinine gittik ailecek 5 Polak 2 Türk mahallede ki kiliseye biraz uzun oldu 1.5 saat geçti ama güzel bir deneyim oldu bizim için.Babası kızlara arabayı verdi bide bizi bar bar gezdirdiler:))Dönüşte ben sürdüm arabayı kızlar çok sarhoş oldu :))Kızlarla yatmadık merak edenler için söylüyorum.Torunda bide tarihi bir çikilotacı var orada çok hoştu.

Uzun lafın kısası resimler diyelim.

Bu binaya sırtını verip ellerini vücuda paralel şekilde omuz hizasına getirene bir bira ama topuklar binanın duvarına sabitlenecek.

Burayı da bakamayacakları bebekleri annelerin bırakıp gitmesi için yapmışlar